Hrvatski pravni portal - Propisi.hr
  • Naslovna
  • Članci
  • Novosti
  • Kontakt
  • Naslovna
  • Članci
  • Novosti
  • Kontakt
No Result
View All Result
Hrvatski pravni portal - Propisi.hr
No Result
View All Result

Kako registrirati udrugu? Evo 7 zakonskih obaveza osnivača

16 rujna, 2025
in Članci
Kako registrirati udrugu? Evo 7 zakonskih obaveza osnivača

Shutterstock

Registracija udruge ne mora biti kompliciran proces – ali mora biti precizno odrađen. I sami smo prošli kroz sve faze osnivanja udruge – od prve ideje do pravnog priznanja – pa znamo koliko pitanja se pojavi čim pokušamo otkriti kako registrirati udrugu i koje su zakonske obaveze osnivača udruge.

Kako registrirati udrugu?

U stvarnosti, procedura je jasna i dostupna svima – čak i ako ovo radite prvi put, nije potrebno pravno predznanje da biste uspješno pokrenuli sve što je potrebno. Bitno je znati što zakon točno traži, koje dokumente trebamo prikupiti i kako pokrenuti udrugu bez nepotrebnog gubljenja vremena i novca. Kroz konkretne korake koje smo osobno prošli, pokazat ćemo da uz dobru pripremu – sve ide glatko.

Odabrati naziv udruge
Shutterstock

1. Odabrati naziv udruge

Prvi konkretan korak kada razmišljamo kako registrirati udrugu jest odabrati jedinstven i prikladan naziv. Naziv ne smije biti isti ili sličan postojećim udrugama, ne smije sadržavati uvredljive riječi, a ako sadrži strane riječi ili kraticu – potrebno je priložiti i njihovo značenje. Ime udruge mora biti u skladu sa zakonom, a preporučljivo je da jasno upućuje na svrhu djelovanja.

2. Definirati cilj i djelatnosti

Bez jasno definiranog cilja, ne možemo ispuniti zakonske obaveze osnivača udruge. Potrebno je u statutu opisati čime će se udruga konkretno baviti – bilo da je riječ o sportu, kulturi, obrazovanju, ekologiji ili nečem drugom. Cilj mora biti neprofitnog karaktera i u skladu s Ustavom RH.

3. Sastaviti statut udruge

Kada se pitamo kako pokrenuti udrugu, statut je ključan dokument. On mora sadržavati:

  • naziv i sjedište udruge
  • cilj i djelatnosti
  • uvjete i način učlanjenja
  • prava i obveze članova
  • tijela udruge i način njihova izbora
  • trajanje udruge (ako nije osnovana na neodređeno vrijeme)

Bez statuta, udruga se ne može registrirati, a greške u njemu mogu odgoditi čitav proces.

Održati osnivačku skupštinu
Shutterstock

4. Održati osnivačku skupštinu

Osnivačka skupština je zakonska obaveza osnivača udruge. Na njoj se:

  • donosi odluka o osnivanju
  • usvaja statut
  • bira predsjednik i ostala tijela
  • sastavlja zapisnik sa skupštine

Ova dokumentacija se prilaže uz zahtjev za registraciju. Čak i ako vas je malo – najmanje tri osnivača su potrebna kako bi udruga mogla biti osnovana.

5. Prikupiti potpise osnivača

Za registraciju je potrebno imati najmanje tri osnivača, a svi moraju potpisati osnivačku izjavu i statut. Ti potpisi moraju biti vlastoručni i originalni, što znači da se dokumenti ne mogu potpisati digitalno ili skenirano. U nekim slučajevima, nadležni ured može zatražiti ovjeru potpisa kod javnog bilježnika, iako to nije uvijek obavezno.

Svaki osnivač mora u dokumentima navesti:

  • ime i prezime
  • osobni identifikacijski broj (OIB)
  • adresu prebivališta
  • vlastoručni potpis

Bez valjano potpisanih dokumenata, zahtjev za registraciju neće biti prihvaćen.

6. Predati zahtjev nadležnom uredu

Nakon što je sva dokumentacija pripremljena, podnosi se zahtjev za upis u Registar udruga. Zahtjev se predaje nadležnom upravnom tijelu županije (ili Grada Zagreba), ovisno o sjedištu udruge. Potrebno je priložiti:

  • ispunjen obrazac zahtjeva
  • statut
  • zapisnik s osnivačke skupštine
  • odluku o osnivanju
  • popis osnivača s potpisima
  • potvrdu o uplati upravne pristojbe (trenutno iznosi 9,29 €)

Rok za odlučivanje je 30 dana, no u praksi se često obrada odvija i brže, ako je dokumentacija potpuna i ispravna.

Otvoriti račun udruge
Shutterstock

7. Otvoriti račun udruge

Nakon što je udruga upisana u registar, mora otvoriti poseban račun u banci. Taj račun koristi se za sve financijske transakcije udruge – od članarina do donacija i sredstava iz natječaja. Za otvaranje računa bit će potrebno:

  • rješenje o registraciji
  • OIB udruge
  • izvadak iz registra udruga
  • osobne iskaznice ovlaštenih osoba za raspolaganje sredstvima

Ako se više osoba ovlasti za upravljanje računom, bitno je već u startu definirati pravila i komunikaciju, jer u kasnijoj fazi može biti važno znati kako raskinuti zajednički račun u slučaju nesuglasica ili prestanka suradnje.

Kako registrirati udrugu i kako pokrenuti udrugu pitanja su dobre pripreme i razumijevanja procedura. Kada znamo koje su zakonske obaveze osnivača udruge, cijeli proces postaje jasniji i jednostavniji. Ključno je ne preskakati korake, obratiti pažnju na detalje u dokumentaciji i pripremiti se za osnovne administrativne zahtjeve. Tako gradimo temelj za ozbiljan i stabilan rad udruge.

Tags: papirologijapotpisregistracijasustavudruga
Previous Post

Kako regulirati alimentaciju? Evo 9 pravila

Najnovije vijesti

Kako registrirati udrugu? Evo 7 zakonskih obaveza osnivača

Kako registrirati udrugu? Evo 7 zakonskih obaveza osnivača

16 rujna, 2025
Kako regulirati alimentaciju? Evo 9 pravila

Kako regulirati alimentaciju? Evo 9 pravila

13 rujna, 2025
Kako prijaviti mobing na poslu? Evo 7 formalnih koraka

Kako prijaviti mobing na poslu? Evo 7 formalnih koraka

10 rujna, 2025
  • Naslovna
  • Članci
  • Novosti
  • Kontakt
Sva prava pridržana © 2024 Propisi.hr

Top ponude danas!

No Result
View All Result
  • Naslovna
  • Članci
  • Novosti
  • Kontakt

Sva prava pridržana © 2024 Propisi.hr