Hrvatski pravni portal - Propisi.hr
  • Naslovna
  • ฤŒlanci
  • Novosti
  • Kontakt
  • Naslovna
  • ฤŒlanci
  • Novosti
  • Kontakt
No Result
View All Result
Hrvatski pravni portal - Propisi.hr
No Result
View All Result

Kako izraditi pravilnik za tvrtku? Evo 13 koraka za uspjeh

27 listopada, 2025
in ฤŒlanci
Kako izraditi pravilnik za tvrtku? Evo 13 koraka za uspjeh

Shutterstock

Svi smo se barem jednom zapitali kako izraditi pravilnik za tvrtku i koji su to elementi koji ฤine taj dokument korisnim, pravednim i usklaฤ‘enim s propisima. Pravilnik nije samo birokratska formalnost, nego temeljni vodiฤ koji oblikuje radnu kulturu, ลกtiti prava zaposlenika i poslodavca te osigurava jasnoฤ‡u u svakodnevnom poslovanju. 

On unaprijed sprjeฤava nesporazume, daje smjernice za donoลกenje odluka i gradi povjerenje unutar tvrtke. Drugim rijeฤima, dobro napisan pravilnik kljuฤ je stabilnosti i profesionalnosti svake organizacije.

ฤŒak i ako nismo pravnici, moลพemo nauฤiti ลกto je pravilnik i kako treba izgledati pravilnik za tvrtku ako pratimo odreฤ‘ene korake. 

Kako izraditi pravilnik za tvrtku?

U nastavku donosimo 13 koraka za uspjeh.

Evo ลกto je najvaลพnije:

  • Pravilnik mora biti jasan i prilagoฤ‘en poslovanju.
  • Treba obuhvatiti prava, obveze i procedure.
  • Usklaฤ‘enost s vaลพeฤ‡im zakonima je kljuฤna.
  • Komunikacija i transparentnost jaฤaju povjerenje zaposlenika.
Analiziraj potrebe tvrtke
Shutterstock

1. Analiziraj potrebe tvrtke

Prije nego ลกto krenemo pisati, vaลพno je razumjeti koje su specifiฤne potrebe naลกe tvrtke. Pravilnik nije univerzalni dokument, veฤ‡ mora odgovarati poslovanju โ€“ primjerice, IT tvrtka imat ฤ‡e drugaฤija pravila od proizvodne firme.

2. Istraลพi zakonske okvire

Pravilnik mora biti usklaฤ‘en sa Zakonom o radu, GDPR-om i drugim propisima. To znaฤi da pravila koja unosimo ne smiju biti u suprotnosti s pravnim okvirom. Ako pravilnik krลกi zakon, on je nevaลพeฤ‡i.

3. Ukljuฤi kljuฤne politike

U pravilniku treba jasno definirati:

  • radno vrijeme i odmore,
  • prava i obveze zaposlenika,
  • pravila ponaลกanja i etiฤki kodeks,
  • postupak rjeลกavanja prituลพbi,
  • mjere zaลกtite na radu.

4. Strukturiraj dokument jasno

Kako treba izgledati pravilnik za tvrtku? Struktura je kljuฤna:

  • Uvod (svrha i primjena)
  • Definicije pojmova
  • Glavni dio s pravilima
  • Zavrลกne odredbe

Tablica primjerene strukture:

Dio pravilnikaSadrลพaj
UvodSvrha, ciljevi, primjena
DefinicijePojmovi i termini
PravilaRadna pravila, obveze, prava
Zavrลกne odredbeStupanje na snagu, izmjene

5. Definiraj prava i obveze zaposlenika

Zaposlenici trebaju znati ลกto smiju i ลกto moraju โ€“ od radnog vremena i odmora do koriลกtenja sluลพbene opreme. Pravilnik ลกtiti i njih i poslodavca.

6. Jasno napiลกi disciplinske mjere

Ako se prekrลกe pravila, vaลพno je unaprijed definirati postupke: opomena, usmena ili pisana opomena, otkaz ugovora. Transparentnost sprjeฤava sukobe i nesporazume.

7. Ukljuฤi politiku zaลกtite podataka

U danaลกnje digitalno doba svaki pravilnik mora sadrลพavati pravila o koriลกtenju podataka i zaลกtiti privatnosti, posebno ako se radi o osobnim podacima zaposlenika i klijenata.

8. Odredi postupak izmjena

Pravilnik nije nepromjenjiv. Trebamo jasno napisati tko i kako moลพe predlagati izmjene te na koji naฤin one stupaju na snagu.

9. Konzultiraj se s pravnikom

ฤŒak i ako pravilnik piลกemo sami, preporuฤljivo je da ga pregleda pravnik. Struฤno miลกljenje moลพe sprijeฤiti pravne probleme.

Ukljuฤi zaposlenike u proces
Shutterstock

10. Ukljuฤi zaposlenike u proces

Ako zaposlenici sudjeluju u izradi pravilnika, osjeฤ‡at ฤ‡e veฤ‡u pripadnost i lakลกe ฤ‡e ga prihvatiti. To moลพe biti kroz ankete ili sastanke.

11. Testiraj pravilnik u praksi

Nakon ลกto ga donesemo, vaลพno je provjeriti funkcionira li u stvarnim situacijama. Ako uoฤimo manjkavosti, treba ih ispraviti.

12. Komuniciraj pravilnik jasno

Pravilnik nema smisla ako zaposlenici ne znaju ลกto piลกe u njemu. Trebamo ga predstaviti kroz radionice, e-mail obavijesti ili interne sastanke.

13. Redovito aลพuriraj

Zakonodavstvo i poslovni procesi se mijenjaju, stoga je obvezno redovito aลพurirati pravilnik i usklaฤ‘ivati ga s novim uvjetima.

Zakljuฤak

Ako se pitamo kako izraditi pravilnik za tvrtku, odgovor leลพi u sustavnom pristupu โ€“ od analize potreba, preko zakonske usklaฤ‘enosti do jasne komunikacije zaposlenicima. ล to je pravilnik? To je temeljni dokument koji gradi red i povjerenje unutar tvrtke. Vaลพno je znati i ลกto je pravo na informaciju, jer upravo ono osigurava da svi zaposlenici imaju pristup pravilniku i razumiju svoja prava i obveze.

Tags: izradapapiripravilapravilnik za tvrtku
Previous Post

Kako regulirati najam stana? Evo 15 bitnih pravila

Najnovije vijesti

Kako izraditi pravilnik za tvrtku? Evo 13 koraka za uspjeh

Kako izraditi pravilnik za tvrtku? Evo 13 koraka za uspjeh

27 listopada, 2025
Kako regulirati najam stana? Evo 15 bitnih pravila

Kako regulirati najam stana? Evo 15 bitnih pravila

25 listopada, 2025
ล to je zeleno pravo? Donosimo 9 zakona zaลกtite okoliลกa

ล to je zeleno pravo? Donosimo 9 zakona zaลกtite okoliลกa

21 listopada, 2025
  • Naslovna
  • ฤŒlanci
  • Novosti
  • Kontakt
Sva prava pridrลพana ยฉ 2024 Propisi.hr

Top ponude danas!

No Result
View All Result
  • Naslovna
  • ฤŒlanci
  • Novosti
  • Kontakt

Sva prava pridrลพana ยฉ 2024 Propisi.hr